REFLECTIE

"Ik vond het heel erg interessant om bezig te gaan met een eigen school ontwerpen. Het is een mooie uitdaging om je creativiteit en je inzicht te laten zien. Ik ben alleen wel van mening dat je in het eerste jaar van de PABO nog geen goed beeld hebt van hoe een school eigenlijk precies in elkaar zit en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat het beter zou zijn om pas in jaar 2 of 3 de studenten een eigen school te laten ontwerpen.''

Daniƫl Scharphof


"Ik vond de lessen van virtuele school niet altijd even nuttig. Je moet veel doen en er wordt (te) veel extra informatie geven die niet nuttig is in het uiteindelijke verslag. Wel was de opdracht direct duidelijk en was het leuk om te doen."

Bas van der Laan


"Ik vond de opdracht erg interessant om uit te voeren. We waren het eens met het groepje. Taakverdeling was zo terecht en we konden snel aan de slag. Ik vond het in het begin nogal lastig om te starten want tijdens de lessen van Virtuele School kreeg je veel kennis. Het ene veel nuttiger dan het andere naar mijn mening. Ik vind het concept van een eigen school bouwen erg gaaf! Helemaal omdat wij er los in kunnen gaan en wij juist een keer kunt laten zien wat wij(als leerkracht) nou echt belangrijk vinden."

Bram van Brink


"Ik werd super enthousiast van de opdracht, toen ik hem voor het eerst hoorde. We mochten onze "eigen school" ontwerpen. Dat is iets wat ik wel graag wou doen. Want ik heb wel een duidelijke mening wat ik wel en niet wou en waar ik over denk dat ook nut heeft in het onderwijs. Zoals bijvoorbeeld het stuk natuur om de school. daar zie ik veel meer waarde in. Dat mis ik vaak bij andere scholen. Over de opdracht zelf had ik niet zoveel aan te merken. De lessen vond ik alleen wel vaak overbodig. Twee lessen per deel was voldoende geweest naar mijn mening. Tot slot wil ik zeggen dat ik het al met al een leuke opdracht vond!

Martijn Kortink



"Het project werd in het begin naar mijn mening vaag omschreven. De vrijheid die we hiervoor kregen was ook iets waar we echt aan moesten wennen. Normaal krijg je duidelijke richtlijnen waar je je aan moet houden, dit was deze keer niet het geval. De lessen die we kregen voor dit project waren interessant en verbreedde onze kennis over de maatschappij en het huidige onderwijssysteem. Maar het liefst gingen we gewoon aan de slag met het project."

Huub Cleine


Toetscode: T.APO.44969
Verslag: DT43062        Presentatie: DT43063
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin